செவ்வாய், 24 ஜூன், 2014

Kanchi MahaPeriavaa

ராதே கிருஷ்ணா 24-06-2014


Mannargudi Sitaraman Srinivasan added 2 new photos.
As narrated by Shri தங்கமணி சுவாமிநாதன் …
எனது பாட்டி எனக்கு அறிவித்த ஒரு அதிசய சம்பவத்தை உங்களிடம் பகிர்ந்து கொள்கிறேன்.
ஒருசமயம், காஞ்சிப் பெரியவர் பக்தர்களுக்கு ஆசி வழங்கிக் கொண்டிருந்தார்.
பக்தர்கள் நீண்ட வரிசையில் காத்திருந்தனர்.
கூட்டத்தில் வந்த இளம் தம்பதியரின் கையில் ஒரு ஆண்குழந்தை இருந்தது. கொழு கொழுவென இருந்த குழந்தையை பெரியவரின் காலடியில் கிடத்தி விட்டு, அழத் தொடங்கினர்.
“”தங்க விக்ரகம் போல இருக்கும் அந்த குழந்தையின் உடம்பில் எந்த வித அசைவும் இல்லை. மலர் போன்ற அதன் கண்களில் பார்வையும் இல்லை” என்பதை அறிந்ததும் அனுதாபத்தில் ஆழ்ந்தனர்.
உற்றுப் பார்த்த பெரியவர், “அப்படியே தான் இருக்கு இன்னும் கொறயலையே” என்று மட்டும் சொல்லி விட்டு, சில நிமிடம் மவுனம் காத்தார்.
பெரியவர் என்ன சொல்கிறார் என்பது அப்போது யாருக்கும் புரியவில்லை. பின் மடத்து ஊழியரை அழைத்து, பாலும், நந்தியாவட்டைப் பூவும் கொண்டு வரும் படி பணித்தார். பூவினைப் பாலில் தோய்த்து குழந்தையின் தலை, கண்கள், வயிறு, பாதம் ஆகியவற்றில் தடவி விட்டு, கண்களை மூடி பிரார்த்தித்தார்.
பெற்றோரிடம், “”கொழந்தைய.. .. மாயவரம் (மயிலாடுதுறை) மாயூரநாதர்கோயிலுக்கு தூக்கிண்டு போயி தட்சிணாமூர்த்தி பாதத்தில படுக்கப் போடுங்கோ…. இப்பவே கிளம்புங்கோ…” என்று சொல்லி அனுப்பி வைத்தார்.
அந்த தம்பதியும் மயிலாடுதுறை புறப்பட்டனர்.
அவர்கள் வரும் முன்பே, மாயூரநாதர் கோயிலில் கூட்டம் சேர ஆரம்பித்தது. உணர்ச்சியற்ற அந்த குழந்தையைப் பற்றித் தான் ஒரே பேச்சாக இருந்தது.
குழந்தையுடன் வந்த பெற்றோர், மாயூரநாதர் கோயிலில் விநாயகரை தரிசித்து விட்டு, பிரகாரத்தில் இருக்கும் தட்சிணாமூர்த்தி சந்நிதி முன், குழந்தையைப் படுக்க வைத்து வழிபட்டனர். ஒரு மணி நேரம் ஆன பின்பும், குழந்தையிடம் ஒரு அசைவும் தென்படவில்லை. மக்கள் சலசலக்க ஆரம்பித்தனர். சிலர், அந்த பெற்றோரின் தெய்வ நம்பிக்கையை குறைக்கும் முயற்சியிலும் ஈடுபட்டனர்.
அப்போது, திடீரென ஒரு வெள்ளை பூனைக்குட்டி கூட்டத்திற்கு நடுவில் ஓடி வந்தது. குழந்தையின் அருகில் நெருங்கியது. பூனையால் ஆபத்து நேர்ந்திடாமல் தாய் கவனித்துக் கொண்டிருந்தார். யாரும் எதிர்பாராத விதத்தில், பூனை குழந்தையின் நெற்றியை நாவால் நக்கியது. தலை முதல் பாதம் வரை முகர்ந்து விட்டு ஓடி விட்டது.
பிறந்ததில் இருந்து அசையாத அக்குழந்தை, தட்சிணாமூர்த்தி சந்நிதியை நோக்கி திரும்பிப் படுத்தது. அதன் இதழில் புன்னகை அரும்பியது.
“க்ளுக்’ என்ற மழலை ஒலியும் எழுந்தது. இதைக் கண்ட பெற்றோர், “ஹரஹர சங்கர ஜெயஜெய சங்கர’ என்றபடி குழந்தையை தூக்கினர். அவர்களைப் பார்த்துச் சிரித்தது.
இந்த அற்புதம் கண்டவர்கள் காஞ்சி மகானின் தெய்வீக தன்மையைக் கண்டு வியந்தனர்.
முற்பிறவியில் பூனையைக் கொன்றவர்களுக்கு, பூனை சாபத்தால் புத்திரபாக்கியம் இல்லாமல் போவது அல்லது ஊனமான குழந்தை பிறப்பது போன்ற தோஷம் உண்டாகும் என்கிறது சாஸ்திரம். அதே பூனை இனத்தைக் கொண்டே, இந்த குழந்தையின் தோஷத்தைப் போக்கி, தலைவிதியை மாற்றி அமைத்த பெரியவரின் மகிமையை என்னவென்பது?


Courtesy: Sri.Viji
Once a brahmachary (bachelor) youth came to have darshan of Kanchi Mahaswami (HH Sri Chandrasekharendra Saraswati). He prostrated before the sage and got up..
Swamiji looked at him keenly and said, "Are you not Kulitalai Sankaran? You are fine?"
"With your blessings, yes, Periyavaa", said Sankaran.
"Alright, what is your age now?"
"Thirty, Periyavaa."
Periyavaa laughed: "So you have decided to lead your life as a brahmachari, without any idea of marriage."
"Yes, Periyavaa", said Sankaran.
"Alright, anything special about your coming here now?" Periyavaa laughed. "And you wouldn't come without a reason!"
"Yes, Periyavaa. I have come to get a doubt cleared."
"Is it so? Come on, tell me" said Periyavaa. "What is that big doubt you have?"
"It is a doubt about mantra japam, Periyavaa", replied Sankaran.
Periyavaa asked quickly: "If it is about mantra japam... Are you doing any mantra japam?"
"Yes, Periyavaa".
"Oho.... You have had an upadesam?"
"Yes, Periyavaa".
"Whoever is that Guru?"
"Mysore Yajna Narayana Ganapadigal", said Sankaran.
"Good, very learned; whatever the mantra?"
Before Sankaran could open his mouth, Swamiji said, "Wait, wait. You should not tell me the mantra. That should remain with you as a secret. Just tell me which devata (God) it is about."
"Hanumat upAsanA paramAna mUla mantra, Periyavaa" said Sankaran.
"Alright. What is it that you want to get clarified in this mantrajapam?"
"It is like this, Periyavaa. I am performing this mantra japam since my twenty-third year which was when I got the upadesam. I am doing it for the last seven years, still I don't know anything."
"What do you mean by saying 'I don't know anything'?", asked Swamiji with surprise.
"What I mean, Periyavaa, is that I am not able to find out if I have got the siddhi of that mantra" replied Sankaran, his voice echoing his sadness.
Swamiji said without hesitation: "What are you going to do by knowing it? Anyway, are you doing the japam for AtmArtham (to know the self) or kAmyArtam (for a specific purpose)?"
Sankaran said: "I am doing it only for AtmArtham, Periyavaa. Still, I am at a loss to understand if I have got the mantra siddhi and the grace of the devata.. I pray to you to kindly tell me about my progress". As Sankaran said this with all humility, tears started rolling down his eyes.
"Only the person who does the japam can understand if he has got the mantra siddhi, by personal experience. There will be a time when the person will experience it, Sankara," said Swamiji with vAtsalyam (affection).
Sankaran wasn't satisfied. "No, Periyavaa. I haven't had any personal experience so far. And I don't understand anything about it, though I continue to do the japam, as advised by my Guru, for the last seven years. Sometimes my mind becomes very tired, Periyavaa. You should kindly inform me about any way that I can know it." As he spoke this, Sankaran joined his palms in reverence and prostrated before Swamiji.
Acharyal (Swamiji) was quiet for some time. He understood Sankaran's confusion. He decided to make the disciple understand what he wanted to know. He asked Sankaran to squat on the floor near him and began talking:
"Many years back, in Sringeri Sri Sarada Peetam, a mahaan named Nrusimha Bharati Swamiji was the peetadhipathi (pontiff). One day, a sishya (student) of the matam (hermitage) belonging to that region came to have a darshan of the Swamiji. He did not come for nothing. He bore the same question that you asked me now.
"After prostrating, he presented the guava fruits to Swamiji.
"'Come, you are fine? Tell me what you want', said Swami Nrusimha Bharati with utmost kindness. The sishya told him politely, 'Swami, I am doing japam of a mantra that was given to me by an upadesam. I am doing the japam for many years now. Still I am not able to know if I have got the mantra siddhi. How do I know it Swami?'
"Swamiji said at once, in a bid to persuade him, 'You continue to do the japam in an AtmArta way. That devata itself will bless you with the siddhi phala (fruits of the efforts) eventually.'
"The sishya was not satisfied with this reply from the Swamiji. He persisted, 'No, Swami. I need to know if I have got the siddhi of the mantra. You must tell me a way to know it, I pray to you.'
"Swamiji understood the sishya's mental state. He called him near and said enthusiastically, 'Don't worry, my child. There is a way!"
"'Is there a way, and then kindly bless me with the knowledge, Swami!' The sishya was in a hurry of excitement.
"Nrusimha Bharati Swamiji said laughingly, 'Every day, before you start your japam, spread paddy grains on a wooden seat, and cover it with a vastram (cloth). Sit over the grains and do the japam. Continue in this fashion day after day. On that day when the paddy grains on the seat fry and blossom into flattened rice, you will understand that you have got the mantrasiddhi you have been seeking to know. You understand this?'
"Even though the sishya understood it, he thought confusedly that if the Swamiji was telling him this way just to satisfy him or if this would really be possible. Suddenly he asked an unexpected question to the Swamiji.
"'Gurunathar should excuse me. I pray this to you with an intention to know. I should not be mistaken for testing a sage in the guru sthAnam (the position of a guru). Spreading the paddy grains, covering them with a cloth... and they will fry...'
"Before he could finish it, Swamiji laughed and said, 'You want to know if I have had any such experience, right?' He asked for a wooden seat to be brought then and there and placed facing the direction of east. He asked for a lot of paddy grains to be spread over the seat. When this was done, Swamiji placed his vastram (cloth) over the grains, seated himself in padmaasana and closed his eyes. By this time a large crowd had gathered in the place.
"Only a few seconds later, there was a continuous noise of the paddy grains getting fried and flattened. There was a little amount of smoke also. Swamiji got up and removed his vastram (cloth) that covered the grains. On the seat were dazzling white flowers of fried and flattened rice! The crowd was amazed.
"Nrusimha Bharati Swamiji looked at the sishya who asked the question. The sishya was standing sobbing. No one could speak anything more..."
As Kanchi Swamiji finished his narration of this episode, Sankaran was standing amazed, with tears in his eyes.
When he started to say something soon after, Swamiji interrupted him and said, "What Sankara, are you going to ask me to demonstrate to you?" and laughed heartily.
Sankaran fell at Swamiji's feet, his eight limbs touching the floor, and said, "Enough Periyavaa! You have made me understand the mahima (greatness) of mantra siddhi. Kindly bless me, and permit me to return to my place."
Author: Sri Ramani Anna (in Tamil)
Source: Sakthi Vikatan issue dated Oct 6, 2006

கருத்துகள் இல்லை:

கருத்துரையிடுக